خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم
سرخط خبرها
اظهارات رئیس شورای شهر در صحن علنی شورا

مردم محوری سرلوحه کار رسانه ها باشد

  • کد خبر: ۳۰۴۰
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
مردم محوری سرلوحه کار رسانه ها باشد

به گزارش شهرآرا، محمدرضا حیدری در آغاز شصت و هشتمین جلسه علنی شورای شهر به جایگاه و نقش بی بدیل رسانه ها در آگاهی بخشی و روشن سازی ذهن مردم درباره اتفاقات روز اشاره کرد و خواستار مردم محوری و اولویت دادن رسانه ها به مردم در تیترها و صفحات یک روزنامه ها و رسانه ها شد.

نقش خبرنگاران در ساخت افکار عمومی
وی با بیان مناسبت های تقویمی پیش رو، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و روز خبرنگار، با قدردانی از نقش و جایگاه خبرنگاران، گفت: شهادت این شهید بزرگوار توسط گروه تروریستی طالبان در مزار شریف، فلسفه نام گذاری 17 مرداد ماه به نام روز خبرنگار است.
وی با اشاره به نقش خبرنگاران در آگاهی بخشی جامعه بیان کرد: ما در عرصه اطلاع رسانی و خبرنگاری، شهدای بسیاری در جریان دفاع مقدس داشتیم که یاد آنان را نیز گرامی می داریم. آنچه باید در حوزه خبر و اطلاع رسانی بر آن اشاره و تأکید کرد، نقش بی بدیل و محوری خبرنگاران در ساخت افکار عمومی و اطلاع رسانی است.

مردم محوری شهرآرا
رئیس شورای شهر مشهد در بیان جایگاه و نقش خبرنگاران در حوزه اطلاع رسانی به بخشی از سخنان بینان گذار انقلاب اشاره کرد و گفت: اندیشه امام خمینی(ره) در حوزه خبرنگاری شخص محور بود. ایشان گفته بودند «نمی پسندم که هر زمان رادیو را روشن کنم، نام من برده شود. این کار درستی نیست. هر چیزی باید به اندازه باشد. اگر قرار است عکس من چاپ شود عکس آن کارگر، آن پزشک، آن جهادگر و نیکوکار نیز باید چاپ شود.»
حیدری خطاب به اصحاب رسانه و صاحبان قلم گفت: این سخنان امام راحل باید سرلوحه کار رسانه ها قرار گیرد. البته در عملکرد روزنامه شهرآرا می توان این رویکرد را در چیدمان صفحه یک ملاحظه کرد. اکنون می توان مشاهده کرد که عکس یک پاکبان یا یک نیکوکار در صفحات رویی و نه در صفحات لایی این روزنامه جای دارد. این رویکرد بی شک ترویج دهنده اندیشه امام راحل است.

صدای مردم را منتشر کنید
رئیس شورای شهر ادامه داد: دیدگاه شورا این است که بیش از قبل به سراغ مردم مشهد بروند و در کنار اخبار مسئولان در حوزه هایی مانند افتتاح پروژه ها، صدای مردم را منتشر کنند.
حیدری توجه به کیفیت اخبار را دیگر ویژگی مورد تأکید امام خمینی(ره) در حوزه خبررسانی دانست و گفت: در اندیشه امام راحل به صحت اخبار و انتشار اخبار امیدوار کننده و آگاهی بخش تأکید شده بود. در حوزه اطلاع رسانی باید رسانه ها به آگاهی بخشی مردم در حوزه سیاست توجه کنند؛ هر چند رویه برخی رسانه ها پرهیز از طرح سیاست و بیان آن به مردم است.
وی با نگاهی به خبرهای منتشرشده در برخی رسانه ها بیان کرد: اگر نگاهی به اخبار منتشرشده بیندازید مشاهده می کنید تعدادی از خبرها در حوزه سوءظن، بدبینی و شایعه پراکنی در فضای جامعه است. در حوزه نقد نیز امام خمینی(ره) به این نکته توجه داشتند که نقد منصفانه و دور از تخریب باشد؛ حتی اگر قرار است دشمن نقد شود.
حیدری گفت: به طور یقین انتشار اخباری برپایه سوءظن و تخریب افراد به جای نقد منصفانه با اندیشه های امام راحل در تقابل است. وی همچنین به اندیشه امام موسی صدر نیز اشاره کرد و افزود: آزادی بیان خبرنگاران و تأمین معشیت آنان از موضوعاتی بود که امام موسی صدر بر آن تأکید داشت.
رئیس شورای شهر به همراهی شورای پنجم در پاسخ گویی به رسانه ها و به ویژه صحن علنی شورای شهر اشاره کرد و گفت: تأکید نمایندگان شورای پنجم پاسخ گو بودن به رسانه ها و قدردانی از فعالیت اصحاب رسانه برای آگاهی بخشی است.
وی در بیان دیگر مناسبت های تقویمی هفته، به سالروز حادثه بمباران هسته ای هیروشیما اشاره کرد و گفت: از این حادثه، به عنوان منفی ترین نقطه تاریخ بشری یاد می کنند؛ چرا که در این واقعه ۱۲۰ هزار نفر در نهایت قساوت و بی رحمی و در شرایط نابرابر، جان خود را از دست دادند.
حیدری افزود: این حادثه تلخ در شرایطی در تقویم تاریخ بشریت ثبت و ضبط شد که مدعیان حقوق بشر تأکیدات مکرری در باب محدودسازی دستیابی به تسلیحات هسته ای داشته و دارند. با این حال این سیاست، در جایی که منافع آنان ایجاب می کند نادیده گرفته می شود و آنان از این نوع تسلیحات استفاده می کنند.
وی به نگاه ایران به حوزه انرژی هسته‌ای نیز اشاره کرد و افزود: در کشور ما و بنا به فتوای علما، استفاده از تسلیحات هسته ای منع شده است. این خود گویای توجه به بُعد انسانی و اخلاقی در استفاده از انرژی هسته ای است.
وی همچنین با اشاره به ۱۶مرداد و روز جهاد دانشگاهی گفت: رمز و راز موفقیت جهاد دانشگاهی بهره گیری از نیروی جوان است؛ ضمن اینکه توجه به حوزه های پژوهشی و مهندسی معکوس، یکی دیگر از ویژگی های بارز و شاخص جهاد دانشگاهی است. حیدری همچنین با اشاره به نزدیک بودن روز عرفه بیان کرد: این روز، روزِ خودشناسی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->